Norrlandsnytt

Här har ni ett par bilder tagna de senaste fyra dagarna! I Måndags åkte jag och mamma (pappa åkte hem i söndags) in till Kiruna för att fixa lite pimp till stugan! Tyvärr hittade vi inte så jättemycket så är inte helt nöjd än! Vill byta gardiner sen så är jag nöjd! Haha.. så tills dess får ni vänta på bilder inifrån stugan!
När vi var inne i Kiruna passade jag på att äta min första renstek (MUMS).
I Tisdag begav jag och mamma oss till Luleå med tåget! När vi kom fram så åt vi och drack drinkar, som en avslutningskväll eftersom mamma på onsdag morgon åkte hem!
På onsdagen skulle jag alltså skriva in mig i Luleå och träffa min klass vilket gick bra! När vi var klara med alla registreringar osv i Luleå åkte vi 5h buss till Lannavaara. På bussresan såg vi flera renar vilket känns väldigt exotiskt för en gotlänning som mig. Många av bilderna ovan är tagna genom bussfönstret därav lite konstiga fläckar och så!
Busschaffuören var riktigt rolig, när vi passerade polcirkel-skylten sa han på bred norrländska: "Här uppe gäller INGA lagar, om ni blir stuckna med kniv är det inget!" haha..
De tre nedersta bilderna är tagna idag! Lammatning, åka bakom fyrhjuling och spana in bastuflotten är några av de saker vi gjort idag! Även besökt nunneklostret som ligger uppe i byn, sett skolans mineralsamling och lite annat!
 
 
oj jävlar vilken lång text.. haha. Hoppas att någon orkade läsa!
 
 
 
 
 
xoxo / M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0