Från metallverkstaden

"Mitt" arbetsbord där jag på den här bilden (tagen igår) håller på med sågövningarna i koppar!
De tre färdiga sågövningarna! När jag fått dessa tre godkända fick jag börja med silverringen!
Jessica håller på att bocka sin blivande silverring!
Vid denna plats gör man olika moment som innehåller eld. Till exempel lödning och glödgning.
Väggen fullproppad med alla olika verktyg som kan tänkas behövas!
Här ser ni syrabadet där man rengör metallen efter lödning.
Olika hammare för att forma metall.
 
Här är alltså lite inside-bilder från metallverkstaden där jag just nu spenderar min tid från kl. 8 - 17! Igår blev jag som sagt klar med alla tre sågövningar i koppar som ni ser en bild på ovan! Idag har jag jobbat med silverringen och den har inte varit kul.. haha den har jävlats hela tiden! Blivit för liten, spruckit, blivit sned osv. Men det mesta av dessa defekter har jag under dagen fixat (efter många suckar och svordomar). Nuu håller jag på att fila ringen så jag hoppas på att den blir klar imorgon eller senast på torsdag! Bilder på silverringen kommer upp så fort den är klar!
Har hittills spenderat kvällen med att plugga kemi och nu tänkte jag sätta mig ner och skissa lite smyckesideér!
Ha en fin kväll!
 
 
 
 
 
xoxo / M
 
 

Kommentarer
Postat av: Elsa

Älskar att du uppdaterar så mycket! :D

2013-12-03 @ 21:14:02
URL: http://elsow.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0