Silverhumlor

En av uppgifterna i den praktiska delen av metallen var att göra ett smycke med tre lödningar. Jag bestämde mig för att gör två humlor! Det första steget var att rita mallar som man sedan limmade på silverplåt och sågade ut. Sedan var det bara att börja fila som är det steget jag håller på med på bilden ovan.
Efter mycket, mycket filande lödde jag ihop de två humlorna! Sen satt jag länge och försökte välja kedja som ni ser på bilden ovan! Det blev tillslut den längst till vänster...
Sedan stoppade jag i smycket i en magnettrumlare som ni ser på bilden ovan. magnettrumlingen ger en matt yta.
Här ser ni det färdiga resultatet och en närbild på vilken yta magnettrumlaren ger!
klart!!
 
Drog allt i lite förenklad och förkortad version men här är iallafall mitt färdiga smycke! Blev färdig förut idag vilket känns sjukt skönt! Nu ska jag bara skriva en arbetsbeskrivning av smycket och sen är jag klar med den praktiska delen av denna metallkurs! Så därför ska jag under kvällen skriva klart arbetsbeskrivningen! Idag har jag dessutom hunnit med att se på sunes jul med Jessica (som varje dag), göra klart den sista hemtentan i kemi, fikat hemma hos Pernilla och varit hundvakt åt Jessicas "svarta lejon". 
 
 
 
 
xoxo / M
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej!
Skulle man kunna beställa en silverhumla av dig? Det är ett barn som ska ha den. Vad skulle det kosta? Fantastiska smycken du gör! Mvh Anna

Svar: Hej Anna!Absolut det går bra! Det beror lite på hur stor du tänkt! om det är till ett barn så skulle jag kunna tänka mig att det är bättre att göra en sån här humla fast mindre! Du kan Maila mig på [email protected] så kan vi diskutera vidare och då kan jag lättare sätta ett pris!
Tack så jättemycket! Vad glad jag blir! vänliga hälsningar Malin
Malin

2015-12-17 @ 08:50:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0