Resultat från slipverkstaden

Vit/genomskinlig cabochon av bergskristall som jag hittade utanför stugan (gammal elev som slängt) och blåaktig cabochon av spongie (fossilt svamdjur) som min bror hittade på stranden på Gotland.
 
Här ovan ser ni de två slipningar jag gjort klart sedan jag blev klar med alla inlämningsstenar. Jag får alltså numera slipa vad jag vill och i vilken form jag vill, så mycket roligare! Först ut blev spongien som blev klar imorse och sedan gav jag mig på bergskristallen som jag blev klar med nu ikväll precis innan stänging av verkstaden! Imorgon ska jag antingen ge mig på fler fossiler (som jag börjat med, men inte gjort klart) eller något annat kul! Har råkat slipa ner mina naglar sjukt långt när jag slipat dessa stenar... det gör ont och alla naglar ser verkligen hemska ut! haha
 
Jag förstår om ni kanske börjar bli lite trötta på bilder på sten och snö men det är mest det som händer just nu.. haha! 2 december börjar jag dock jobba i metallverkstaden så då kommer ni få se lite mer metall istället för sten!
 
 
 
 
xoxo / M
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0