Around my neck

Alkotte i silver- gjord av min framtida guldsmedslärare som gjuter av riktiga alkottar och gör dem i silver en gång om året.
 "Malin" i guld- fick av mina föräldrar i studentpresent.
Rosettfönstret i silver- fick av min chef efter jag slutade jobba i somras. Det är en avbild av ett fönster (rosettfönstret) som sitter på en av Visbys ruiner. Gubben som förut gjorde dessa är nu död men min chef har ett halft undangömt lager kvar.
 
Har nu ett tag verkligen snöat in på tunna kedjor med en personlig "berlock" eller liknande på och dessa tre ovan är bra exempel på det och dessutom mina tre favoriter vad gäller halsband!
Stenen i bakgrunden har jag dessutom själv plockat med mig från en av våra exkursioner, Ni ser antagligen inte det men den innehåller en hel del svavel- och järnkristaller!
 
 
 
 
 
xoxo / M

Kommentarer
Postat av: Beatrice Rudberg

Sv: tack så mycket! Gotland är verkligen en plats att längta tillbaka till! Har du någon favoritplats på Gotland?

Fin blogg och fina bilder!

2013-10-02 @ 13:27:16
URL: http://coloursforlife.blogg.se/
Postat av: Sara

jättefina :)

2013-10-04 @ 17:32:48
URL: http://sarajosefin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0