Working in progress

I måndags skulle vi som obligatorisk grej börja att trumla sten! Att trumla sten är mycket krångligare och tar längre tid än man tror.. Helst ska man förslipa som jag gjort på bilden ovan! Om en månad är trumlingen klar och under den tiden ska man kolla till trumlaren 3 gånger dagligen! Ska bli spännande att se resultatet! 
Idag började jag på ett par örhängen. Ovan ser ni de två stenarna jag tänkt infatta och det silvret jag ska använda! 
Hann komma såhär långt på örhängena idag! Nu blir det att fila i evigheter! 
Idag gjorde jag dessutom klart verktyget i stål ni ser här ovan! Absolut inte det vackraste jag skapat men det var inte heller meningen! Under verktyget ser ni lite silver jag har valsat som så småningom ska bli en ring!
 
Detta är lite vad jag gjort under veckan! Förutom detta har jag hållit på med en annan grej som jag ska visa er nästa vecka! Imorgon börjar fasettslipningen!
 
 
 
 
 
 
xoxo / M
 

Kommentarer
Postat av: joe

Vilken härlig blogg!

2014-02-09 @ 15:14:21
URL: http://yoginijoe.blogg.se
Postat av: När Annie fotograferar

Så häftigt :-) Vilket hantverk som ligger bakom!!

2014-02-10 @ 00:03:59
URL: http://narannie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0