Droppe i aventurin

Uppgift nummer två på den nya stenkursen var att göra en droppe i aventurin eller masi kvartsit som det också heter. Just denna sten kommer från Norge och här ovan ser ni resultatet efter att jag sågat itu biten man fick från början! Har ritat en cirkel på en av bitarna och det är den som senare blir min droppe.
Slipar därefter den utvalda biten till en cylinder.
För att sedan slipa undersidan på droppen lite grovt! Efter det var det bara att fortsätta forma fram en droppe.
Formen på droppen är nu klar och redo att förpoleras!
Det färdiga resultatet! (Det gröna jag har på händerna är polermedlet kromoxid)
Blev väldigt nöjd med formen på min droppe! Dessutom är jag nöjd över att jag lyckades göra den så pass snabbt! 
Nu har jag istället börjat på uppgift tre vilket är att borra ett rakt hål genom en rosenkvarts. Det låter mycket roligare och enklare än vad det är! 
 
 
 
 
 
xoxo / M
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Retrobohem

Så vackert! Vilket hantverk alltså. Spännande och intressant att hålla på med något så fint, och modigt att flytta. Jag har själv flyttat en del och bor nu 80 mil "hemifrån". I know the feeling.

Svar: Tack så jättemycket!haha jaaa det är en speciell känsla!
Malin

2014-02-09 @ 23:22:00
URL: http://www.Retrobohem.blogg.se
Postat av: Retrobohem

Så vackert! Vilket hantverk alltså. Spännande och intressant att hålla på med något så fint, och modigt att flytta. Jag har själv flyttat en del och bor nu 80 mil "hemifrån". I know the feeling.

2014-02-09 @ 23:22:16
URL: http://www.Retrobohem.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0