Hjärta i fiberoptiskt glas

Nu har de nya kurserna börjat och en av dessa är stenbearbetning med slipningstekniker! Den första uppgiften var att slipa ett hjärta i fiberoptiskt grönt glas. Här ovan ser ni hur glaset såg ut när man fick det.
Efter sågningen såg det ut som ovan.
Efter att man sågat bort det värsta överflödiga så var det dags att börja forma ett hjärta.
Efter ännu mer formning i ett par timmar plus 13 timmars kvalitetstid med slippapper för hand för att få till finliret som gör att man kan få en bra polering så såg hjärtat ut som ovan. Hur mina händer såg ut efter detta vill jag inte gå in på, haha.
 Igår blev jag tillslut klar och då såg hjärtat ut såhär! Blev väldigt nöjd tillslut vilket är tur eftersom detta hjärta sammanlagt tog runt 20 timmar att göra! Hann dessutom börja på nästa slipuppgift vilket är en liten droppe i masikvartsit eller aventurin som det heter med ett annat lite finare ord. Glas ska vara bland det svåraste man kan slipa så jag hoppas droppen i masikvartsit blir lite mer lättbearbetlig! 
 
 
 
 
 
 
xoxo / M

Kommentarer
Postat av: När Annie fotograferar

Jisses, vilket hantverk!!

2014-02-10 @ 00:06:14
URL: http://narannie.blogg.se
Postat av: Triang

Wow jag skulle aldrig orkat med det!

2014-02-10 @ 07:57:34
URL: http://triang.blogg.se/
Postat av: Sofia

Så fint :-)

2014-02-10 @ 14:33:58
URL: http://lovejournal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0