Granatring

Igårkväll visade jag ju er slutresultatet av min ring med tre rörinfattade granater! I detta inlägg tänkte jag istället skriva lite om hur jag gjorde!
Det första jag fick göra var att styrketräna, jag är seriös, själva ringen som ni ser är ju rund och det fanns inte färdigt i den tjockleken jag ville ha så jag fick utgå ifrån en fyrkantig bit silver och dra med hjälp av en tång genom mindre och mindre hål så att den tillslut skulle bli rund! Sen var det dags att fixa rören vilka inte heller fanns i rätt storlek så jag fick såga ut en plåt som jag sedan också fick dra genom mindre och mindre hål så att små rör i rätt storlek blev till!
När all dragning genom mindre hål var klar så lödde jag ihop ringen samt lödde ihop tre lika stora rörbitar. Sen så sågade jag ut i ringen där rören skulle sitta (se översta bilden), sen så filade jag så att rören skulle passa perfekt. När de tillslut passade perfekt så lödde jag ihop allting och då såg det ut som på understa bilden!
Efter det så filade jag så allt oönskat material försvann och sedan var det dags att fräsa! Att fräsa låter som en tandläkarborr och det jag gjorde med fräsen var att göra spår i rören så att stenarna skulle kunna sänkas ner där!
När det var klart så var det bara att börja infatta stenarna och sedan polera! 
 
 
 
 
 
 
xoxo / M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0