Like candy

När man går den här utbildningen blir man inte riktigt klok efter ett tag.. man börjar överkonsumera sten! haha... Här ovan ser ni slipade stenar som jag köpt och slipat själv! Akvamarin, safirer, rubiner, tanzanit, topaser, bergskristaller m.m ser ni här ovan! 
Har en plan för vissa av dessa stenar men om ni råkar gilla någon sten extra mycket och vill beställa ett smycke med den stenen är det bara att fråga! Den stora cabslipade genomskinliga (bergskristall) och den lilla cabslipade blå (tanzanit) har jag slipat själv!
 
 
 
 
 
xoxo / M

Kommentarer
Postat av: sofia

Hej!
Jag har en liten fråga, vad skulle en ganska smal silverring med en rubin i kosta att beställa?

Du gör verkligen super fina smycken! :)

Svar: Hejsan!Det beror mycket på storleken och kvaliten på rubinen! Själva silverringen skulle kosta runt 300kr och sen + kostnaden för stenen!
Dom ganska stora rosa stenarna på bilderna i det här inlägget är syntetiska rubiner och om du exempelvis skulle vilja ha en sån i en ring skulle ringen totalt kosta ca 400kr!

tack så jättemycket!! :)
Malin

2014-03-27 @ 21:40:05
URL: http://lettersfromsofia.blogg.se
Postat av: sofia

400 kr skulle ju vara ett helt ok pris. Jag har nämligen hur länge som helst letat efter en silverring med en röd-aktig sten i (helst en rubin). Men hur stora är rubinerna på bilden? Jag skulle nämligen helst vilja ha en hyfsat liten sten.

2014-03-30 @ 00:35:45
URL: http://lettersfromsofia.blogg.se
Postat av: Tove Assarsson

Du är riktigt duktig - det märks att du lägger ner mycket tid på att bli det också!

Skulle du även vara intresserad av att dela med dig av din kunskap genom att skapa webbkurser? Exempelvis en genomgång av olika stenar eller hur man gör ett enkelt smycke.

Kika gärna in på www.kursgallerian.se för att se om det är något för dig! :)

Svar: tack så mycket! Jag lägger verkligen ner massor med tid i att lära mig!
Vore väldigt roligt att hålla kurser inom detta! dock hade jag velat bli ännu bättre innan jag eventuellt lär ut andra så kanske framöver! Kul idé!
Malin

2014-05-09 @ 13:38:19
URL: http://kursgallerian.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0