I jakten på granat

Några bilder från dagens exkursion till någonstans i närheten av riksgränsen (Sverige/Norge)!
Överst är flera bilder tagna från bilrutan. Vädret var disigt så man såg inte så mycket man velat men det var ändå helt fantastiskt fint! När vi väl kom fram till berget vi skulle leta granater i så var det en bit att  gå och sen en hel del klättring som gällde! Min höjdrädsla och kondition sattes på prov! 
Någonstans i mitten av alla bilder ser ni sten.. Glimmerskiffer med granater i för att vara mer exakt! Det var här man knackade ut granaterna! Kommer lägga upp ett separat inlägg med mina fynd!
På sista bilden ser ni en sned bild på lapporten som jag också tog lite snabbt ifrån bilfönstret! haha
Imorgon startar exkursionen 06.50... Så nu ska jag förbereda lite inför morgondagen då vi ska leta bergkristall! 
 
 
 
 
 
xoxo / M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0