Silverask

I denna metallkurs som jag snart ska avsluta skulle vi göra ett föremål i silver på tema "minnen".
Jag valde att göra en liten ask i silver. Tanken är att man ska kunna lägga små minnen i asken. På insidan har jag gjort ett mönster som ska påminna om mönstret hos en hjärna. Eftersom det är i hjärnan minnen lagras så tänkte jag att när man lägger ner något i asken ska de kapslas in av hjärnan (alltså hjärnmönstret). På toppen av asken sitter en kula med en infattad diamant. Kulan med diamanten ska symbolisera hur ljusa/fina minnen förs till hjärnan och lagras. Hela idén låter väldigt djup.. haha! Men det är så jag har tänkt i alla fall!
 
 
 
 
xoxo / M
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0