I AM JUST BLUFFIN' WITH MY MUFFIN


Personligen är jag en aning trött på cupcakes med frosting eftersom det är en sån enorm sockerbomb!
Så idag gjorde jag dessa muffins! De gick sjukt fort att göra dom och dom blev faktiskt väldigt goda.
(Min bror har ätit 10st idag) Jag improviserade lite, men grundreceptet är från "Sju sorters kakor"
Jag la till oreos och mörk choklad!

RECEPT ca.15st
(ugnstemperatur 200grader)
100g smör
2ägg
2,5 dl socker
1,5 tsk vaniljsocker
1krm salt
4msk kakao
2dl vetemjöl
0,5 tsk bakpulver

4st rutor mörk choklad (hackade)
5st Stora oreo (hackade)
(Små oreos till dekoration)

1.   Ställ muffinsformar på en plåt
2.   Smält smöret och låt det svalna
3.   Vispa ägg och socker pösigt
4.   Tillsätt vaniljsocker, salt, kakao, vetemjöl och bakpulver
5.   Häll i det smälta matfettet
6.   Lägg i chokladbitarna och oreosbitar
7.   Fördela smeten i formarna (Fyll ca. 1/3)
8.   Grädda mitt i ugnen i ca. 10-12min



Om man älskar choklad så älskar man dessa!
Hett tips till chokladälskaren helt enkelt. Enjoy






xoxo / M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0