me wantie

Alltså by Marlene Birgers höstkollektion... MUMS!! Vill ha allt..! Älskar de olika rosa kulörerna på kappan och den stickade tröjan! Kappan hade jag verkligen inte tackat nej till, så fin! Datorfodralet ska jag spana in närmare, har faktiskt inget datorfodral!
Alla dessa plagg kan jag dessutom ha häruppe i Lappmarkerna! Stickade tröjor kan man inte få för många av!

Och om ni blev besvikna över att detta inte var ett inlägg om Norrland - var inte det! Det kommer fler bilder här uppifrån inom kort!

Norrlandsnytt

Här har ni ett par bilder tagna de senaste fyra dagarna! I Måndags åkte jag och mamma (pappa åkte hem i söndags) in till Kiruna för att fixa lite pimp till stugan! Tyvärr hittade vi inte så jättemycket så är inte helt nöjd än! Vill byta gardiner sen så är jag nöjd! Haha.. så tills dess får ni vänta på bilder inifrån stugan!
När vi var inne i Kiruna passade jag på att äta min första renstek (MUMS).
I Tisdag begav jag och mamma oss till Luleå med tåget! När vi kom fram så åt vi och drack drinkar, som en avslutningskväll eftersom mamma på onsdag morgon åkte hem!
På onsdagen skulle jag alltså skriva in mig i Luleå och träffa min klass vilket gick bra! När vi var klara med alla registreringar osv i Luleå åkte vi 5h buss till Lannavaara. På bussresan såg vi flera renar vilket känns väldigt exotiskt för en gotlänning som mig. Många av bilderna ovan är tagna genom bussfönstret därav lite konstiga fläckar och så!
Busschaffuören var riktigt rolig, när vi passerade polcirkel-skylten sa han på bred norrländska: "Här uppe gäller INGA lagar, om ni blir stuckna med kniv är det inget!" haha..
De tre nedersta bilderna är tagna idag! Lammatning, åka bakom fyrhjuling och spana in bastuflotten är några av de saker vi gjort idag! Även besökt nunneklostret som ligger uppe i byn, sett skolans mineralsamling och lite annat!

oj jävlar vilken lång text.. haha. Hoppas att någon orkade läsa!

Lappmarker

Kofta- Acne // Tshirt & Örhängen- Lindex // Jeans- Crocker // Väska- Marc by Marc Jacobs // Klackar- Nelly

En outfit tagen precis utanför min stuga! Och nej.. jag har inte haft på mig klackarna hela dagen men eftersom jag gått i klackar ända sedan jag var 2år och lånade mammas så kan jag inte leva utan det. haha
Denna kofta är utan tvekan sommarens bästa köp i klädväg! Använder den hur mycket som helst eftersom den är galet mjuk och alltid lagom varm!

Idag åkte pappa hem vilket var jobbigt.. Mamma är dock fortfarande kvar och imorgon åker vi för att kolla på nya gardiner och lite annat pimp till stugan! På tisdag så går tåget till Luleå och på onsdag är det inskrivning och hejdå-sägning till mamma. Längtar inte...

xoxo / M

Bland älgar, granar och ödemark

Den översta bilden är tagen i Kiruna men resten av bilderna är tagna i mitt andra hem dom kommande två åren (om jag inte får lappsjukan och åker hem)! På en bild ser ni även min stuga som är namnförsedd med namnet "Rubinen"! Imorgon ska jag försöka ta lite bilder innifrån stugan! Det är ju inte min dröm att ha furupanel.. men jag har fått till det ganska mysigt ändå! Måste erkänna att det känns ganska tungt att flytta hit.. Närmsta busstation ligger 1mil härifrån liksom..

ps. Såg min första vilda älg någonsin idag! Alltid velat se en älg i det vilda.. hahah

Hasta la vista

Med denna minnesbild från balen säger jag hej då till Gotland. Idag kl 16.45 går båten till Nynäshamn och sen någongång ikväll sover jag och mina föräldrar vid Arlanda för att sedan tidigt imorgonbitti ta ett flyg till Kiruna. Väl i Kiruna ska vi hyra en bil för att ta oss till mitt hem de kommande två åren: Lannavaara!
Jag är sjukt nervös, kan inte tro att det är sant!
Är galet taggad på utbildningen och att få se norra Sverige.. men kanske inte på att bo där i två år! Men jag tror det kommer gå fort, två år alltså!
Förhoppningsvis uppdaterar jag imorgon med lite bilder från norr.

A cloudy day by the sea

Tshirt- COS // Tulpankjol- Sytt själv // Väska- Köpt i Rom // Klackar- Wera // Armband- Sophie by Sophie // Klocka- Michael Kors // "Malin"-halsband- Guldfynd

Har legat däckad i flera dagar nu (bihåleinflammation) och bara sovit och sett på film! Eftersom jag är en person som gillar att göra mycket så har det varit hur jobbigt som helst att bara ligga inne och göra ingenting.. Så idag så åkte jag, mamma och pappa på utflykt på Gotlands östra kust där vi åt fisklunch och köpte praliner i Katthammarsvik för att sedan åka längs med kusten till Ljugarn där vi fikade. Chokladbakelse med passionsfruktsbrule.. jag dog!

På dessa bilder har jag inget som helst smink! Det kanske ni ser! haha men egentligen så är det ju inte sån överdriven skillnad mellan att inte ha smink och ha det lilla smink jag har? kanske borde strunta i smink oftare!

shine bright

Klänning och kofta- Acne // Paljettclutch- Lindex // Klackar- Nelly

Såhär såg jag ut igårkväll när jag och familjen tryckte i oss en trerätters på Munken! Herre vad gott de var och herre vad mätt jag blev! Kanske slänger upp några bilder på maten senare..
Bilderna är tagna av min bror som vägrade gå utanför trädgården så därför fick det bli foton tagna i just trädgården! Men han var snäll nog som ställde upp! haha
Älskar verkligen denna kofta..den är SÅÅÅÅ MJUK!! vill leva i den dygnet runt!

några snabba

Klänning och skor- H&M // Hatt- Monki // Väska- Louis Vuitton

Igår var familjen+ farmor ute på en mysig utflykt! Jag var och är fortfarande grymt förkyld vilket jag varit i snart en vecka så jag orkade bara ta tre snabba bilder när vi var i Ljugarn! dessutom regnar det på bilderna (men det syns inte) så ville bara in i bilen!

Nu är det bara ca 3 veckor tills jag flyttar och jag börjar bli nervös.. riktigt nervös! Men samtidigt ska det bli så sjukt kul!