Gårdagens resultat

En fossil av en kedjekorall jag plockat på Gotland som jag testade att slipa! Blev ju väldigt häftigt att mönstret framträder så tydligt när man slipar och polerar, dock tyckte jag inte att den var särskilt rolig att just slipa och polera! Min lärare tyckte att stenen liknade ett sköldpaddsskal.
Vi hade ju en uppgift att slipa en cabochon i ladradorit och då jag fick en stor bit över så jag valde att slipa fler cabochoner av labradorit. Det är ju en av mina favoritstenar så här ovan ser ni att jag slipat två lika stora så att jag förhoppningsvis i framtiden kan infatta dem i ett par örhängen! Den översta bilden är tagen rakt uppifrån, medans den undre bilden är tagen lite från sidan så att man ska se effekten i stenen (ni ser tydligt en sån effekt på den vänstra stenen)! 
 
Idag är schemat fullspäckat så det är bara att sätta fart! Ha en bra dag!
 
 
 
 
 
xoxo / M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0