Kristallopal

I veckan tog Tobbe (en av stensliparna på skolan) med sig lite opaler som jag fick titta på! Trots bra kompispris kostade opalen ni ser ovan 720kr, men jag kunde inte låta bli, den är så fin! Dessutom är den ju slipad här på skolan vilket är lite kul! 
Iallafall så valde jag att göra ett enkelt halsband till mig själv. Gjorde en helt vanlig cabochoninfattning till stenen och använde en tunn ärtlänk till själva halsbandet!
Var sjukt nervös när jag skulle sätta in stenen eftersom opal är en enormt skör och ömtålig sten. Om man slinter med verktygen är det kört och det vill man inte ska hända på en så pass dyr sten! Men som ni ser gick det bra!
 
 
 
 
 
 
xoxo / M

Kommentarer
Postat av: KassandraPalma

så fin halsband!

2014-05-25 @ 13:20:58
URL: http://kasssandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0