Första advent

Mitt köksfönster.
 
Idag är det ju som ni vet första advent och eftersom jag ska vara här i stugan fram tills 12 december ville jag julpynta lite! Så idag fick jag hjälp av Kim att åka och leta efter en liten minigran till min vas. Så vi gav oss ut i minus 25grader och knähögt med snö för att jag skulle få min minigran. När jag kom hem skärde jag av de understa grenarna och satte den i vasen för att sedan börja pynta. Jag pyntade granen med en polkagris och stjärnor som jag klippt ut i hårt papper och ritat olika mönster på med röd akvarellfärg. Sen så gjorde jag i fredags apelsiner med nejlikor i som också ligger i fönstret. dessutom har mormor skickat upp julgodis och en julkalender och igår köpte jag en kinderchokladtomte i Finland. I mitt fönster lyder just nu total julfeeling!
 
 
 
 
 
xoxo / M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0