Ryssland - Murmansk

Då var man tillbaka i Lannavaara efter en liten trip till Ryssland! I detta inlägg kommer bilder från Murmansk och imorgon tänkte jag lägga upp lite bilder från Apatity och Kirovsk! 
Husens fasader var inte i närheten av nyskick och det var väldigt få fasader som var hela!
Murmansk by night!
Fest i mitt och Pernillas rum!
Första kvällen blev det champagne vilket var sjukt billigt! En flaska kostade ca 30kr.
Här på bilden ser ni en lyxig rysk frukost! Resterande dagar fick vi bland annat svettiga hudfärgade korvar, ärtor osv. Inte sådan hotellfrukost man kommer längta efter!
Utanför vårt hotell parallell 69.
Fina gatuplattor.
På toppen och spanar ut över murmansk!
Typisk hamnstad!
Murmansk största sevärdhet: Soldat utan vapen som blickar ut mot Finland och ska vaka över Murmansk!
Mumansk city!
Hittade denna grymma rosa bil med ögonfransar, gardiner och nallebjörnsfälgar!
Den godaste maten på hela resan! Ryssarna la ett täcke svamp + ost på varje köttbit och det var ungefär såhär varje måltid såg ut fast inte lika fräsch som den ovan! 
Vi mötte ungefär två personer som pratade engelska på hela resan och det var spännande att försöka beställa den maten man ville! Här har jag iallafall försökt skriva "tusen tack" på ryska då personalen på restaurangen verkligen försökte förstå vad vi ville äta!
I ett av varuhusen hade dom en drakstaty som sträckte sig ner över alla tre våningar!
En väldigt intressant sexshop som innehöll saker jag aldrig mer tror att jag kommer få se!
Ryssarna hade fortfarande uppe julbelysningen, samt snögubbar, tomtegubbar och adventsljusstakar!
Bland det bästa var när vi hittade detta konditori och frossade bakelser! Varje bakelse kostade 10-14kr! Total lycka för en som älskar sötsaker!
min andra bakelse...
Något som alltid är spännande när man besöker nya länder är att se deras mataffärer! I Ryssland hittade vi allt möjligt.. bland annat pommes i lösvikt och denna plastinslagna spädgris.
Hotellets lobby var sjukt fint! Rummen levde inte riktigt upp till lobbyns utseende men var helt okej ändå! Här på bilden håller vi på att checka ut och lämna murmansk för apatity!
 
Murmansk tyckte jag var över förväntan! Tycker det har varit en väldigt spännande upplevelse att få se kolahalvön och blev faktiskt väldigt sugen på att se andra delar av Ryssland i framtiden som till exempel St petersburg eller Moskva! 
Imorgon kommer fler bilder!
 
Sov så gott!
 
 
 
 
xoxo / M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0