Kula i rodokrosit

Biten rodokrosit jag fick att utgå ifrån! 
Började med att såga och slipa till stenbiten så att det blev ev kub.
Därefter slipade jag ner hörnen på kuben.
Och därefter slipade jag ner hörnen som bildades när jag slipade ner hörnen på kuben.
Sen så var det bara att försöka få kulan så rund som möjligt.. Helt rund är omöjligt förhand men jag tyckte min blev helt okej rund! Efter att ha format och tagit bort fasetter så var det dags för polering.
KLAR! 
Jag är supernöjd med dagen idag! Har hunnit göra både den tredje och fjärde slipuppgiften! Tredje uppgiften var att borra ett rakt hål genom en rosenkvarts (visar inte det eftersom det inte är så värst spännande) och den fjärde var kulan i rodokrosit från värmland som ni ser ovan! Detta innebär att jag gjort i princip alla obligatoriska stenar för den här kursen som slutar i slutet av mars. Av det praktiska i stenkursen återstår nu bara trumling och "extrauppgiften" att facettslipa vilket man först får börja med nästa vecka! Så resten av denna vecka får gå till lite egna projekt! 
Förutom att slipa har jag också hunnit med en 1timmes skogspromenad med Miranda på lunchen! Vi såg två renar, älgspår och massa snö! 
 
 
 
 
 
xoxo / M
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0