Norrland so far

Som alla kanske redan vet så flyttade jag för ca 1,5år sedan upp till nordligaste Lappland för att utbilda mig till ädelstenstekniker! Här ovan ser ni lite blandade bilder från den tiden som varit! 
 
Några saker jag lärt mig: Vaska guld, slipa sten, silversmide, identifiera sten, överleva strömavbrott och kyla.
 
Några platser jag besökt: Luleå, Kiruna, Gällivare, Karesuando, Ryssland (Murmansk, Apatity och Kirovsk), Finland (Närmaste Alko samt Pyhäsalmi för att gräva efter sten), Sveriges nordligaste allmänna väg, Torneträsk och riksgränsen mot Norge (för att gräva efter ännu mer sten) och Icehotel i Jukkasjärvi.
 
Dessutom har jag testat på en hel del olika varianter av renkött, sett norrsken, plockat hjortron, fjällvandrat, bestigit Kautokeino, vadat i älven, lagt för mycket pengar på sten och spenderat oändligt lång tid i bil..
 
Förhoppningsvis blir det ännu fler äventyr innan jag flyttar tillbaka söderut igen! 
 
 
 
'
 
 
xoxo / M
.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Susanna Maria J

Så vackra bilder <3

2014-11-26 @ 09:56:01
URL: http://oslofru.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0