Halvt vid liv

Förra veckan övade jag på två nya sorters infattningar; stjärninfattningar och förriven infattning! Här ovan ser ni två övningsplattor jag gjorde för att träna! Långt ifrån perfekta men känns som att om man bara övar mer kan det bli riktigt bra!
Denna vecka har tillbringats med att fasettslipa på dagarna och cabochonslipa på kvällarna.. Så just nu känner mig halvt vid liv och längtar efter helg så jag slipper fasettslipa. Bilder från fasettslipningen kommer upp efterhand! Vi ska alltså försöka slipa en briljantslipad kvarts (jag slipar bergkristall) med 57st fasetter. På denna vecka har jag inte ens hunnit göra 8st fasetter trots att jag suttit och slipat kl. 8-17 varje dag! Så ni förstår hur enormt segt det är.
 
 
 
 
xoxo / M

Kommentarer
Postat av: Shanna

Bara lite nyfiken vilken utbildning går du? :)

Svar: Ädelstensteknik heter utbildningen och ges av Luleå tekniska universitet i samarbete med Kristallen(ett företag) :)
Malin

2015-02-01 @ 18:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0