MACRONS



Första macronerna jag gör själv! Har länge varit rädd för att testa att göra det eftersom det sägs vara
galet svårt men jag tyckte faktiskt inte det var så svårt. Jag använde Leilas recept på recept.nu och
fyllningarna hittade jag på själv. Jag gjorde Vaniljsmörkräm (50g smör, 1-2dl florsocker, lite vanilj-
socker och en vaniljstång), Hallonsmörkräm (50g smör, 1-2dl florsocker och 3tsk hallonsylt) och till
sist gjorde jag Chokladtryffel (100g mörk choklad och 1dl grädde. Man kokar upp grädden och sen
tar av den ifrån plattan, häller i chokladen och rör om tills chokladen har smälts och det har blivit
en jämn massa.

Sitter och äter dessa just nu. Mums






xoxo / M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0