STOCKHOLM I MITT HJÄRTA

Här kommer några av "mina stockholmsfavoriter" som jag utlovat!
Dock finns de flesta av dessa affärer på andra ställen i Sverige så jag har plockat ut några
av vårens godbitar från de största kedjorna! enjoy




Min första favorit är H&M! Inte vanliga H&M utan Trend, exclusive, divided och diverse specialkollektioner
som alltid finns i Stockholm! Den H&M som jag alltid går till ligger på Drottninggatan där också H&M Home
ligger! Priserna ligger på billigt- mellan

ADRESS- Drottninggatan 56


En annan favorit är Monki! Denna butik finns lite överallt men min favorit ligger på Södermalm!
Allt är galet billigt, vilket är ett stort +!

ADRESS- Götgatan 19


Topshop brukar jag inte handla så mycket på! Men de har snygga kläder som oftast är lite boho-chica!
Priserna är i mellanprisklass!

ADRESS- Hamngatan 37


Till Zara går jag alltid! De har priser som är billigt-mellan och kläderna ser väldigt exklusiva ut!
Kläderna är också väldigt trendiga.


ADRESS- Hamngatan 8



Om det inte vore för att Acne är ett dyrt märke hade jag nog ägt varenda plagg! Helt
klart en favorit om man vill unna sig lite extra!


ADRESS- Norrmalmstorg 2



En bra affär om man letar Cheap Monday jeans eller coola plagg! Priserna är billiga-mellan.


ADRESS- Drottninggatan 63


ANDRA AFFÄRER VÄRDA ETT BESÖK

Urban Outfitters-
Har allt från billigt-dyrt! här hittar man coola kläder som känns unika!
Jag gillar den här affären eftersom den inte bara har dam- och herrkläder utan också
inredningsgrejer och roliga prylar!

ADRESS- Biblioteksgatan 5

Marc by Marc Jacobs- Dyrt.. men drömma kan man alltid! Jag älskar deras accesoarer och
småsaker. Som till exempel den kända läppstiftspennan.

ADRESS- Smålandsgatan 10

Solo- Har blandat utbud av märken. Deras eget märke "Made in the Shade" är riktigt billigt!
Mycket svenska designerkläder!

ADRESS- Norrmalmstorg

Zanzlöza Zmycken- En affär med enormt mycket smycken. Om man inte hittar smycket man
letar efter här så hittar man det inte någonstans. mellanprisklass!

ADRESS- Jakobsbergsgatan 9



TRENDERNA JAG SATSAR PÅ I VÅR

Färger-
Mintgrönt, Vitt, Gult, Korall, Blå i olika nyanser & Beige

Material- Transparenta & Spets (inte svart)

Former- Plisserat, Skjorta utan ärmar, Korta slitna shorts, tröjor som markerar midjan
(se exempel i "Acne"-kollaget)

+ Matcha monokromt!!




BÄSTA FIKET

Det är faktiskt livsviktigt att fika när man shoppar. Det bästa fiket i STHLM är utan tvekan
Wienerkonditoriet. Det är ganska dyrt men det finns så fantastiska bakelser där att det är
värt det.

ADRESS- Biblioteksgatan 6






Det finns så många fler affärer i Stockholm men de ovan är mina absoluta favoriter!
Om jag hade varit miljonär hade jag antagligen nämnt affärer som Mulberry och
Natalie Schuterman. Dom affärerna finns på Birgerjarlsgatan och finns för er som
har riktigt mycket pengar eller för er som har lust att dregla och drömma lite!







xoxo / M






Kommentarer
Postat av: DAISY

Åh vad kul att du tycker det, tack så mycket!



- Jättebra kollage och alla affärer är även mina favoriter :) Älskar Stockholm. Och åh wienerkonditoriet, är det fiket bredvid urban outfitters?

2012-02-25 @ 23:05:20
URL: http://daisykewk.blogg.se/
Postat av: J

Så härligt med färg!!!

2012-02-26 @ 11:53:49
URL: http://josefindysenius.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0