Fuck this day

Denna dagen har varit tuff... Vaknade runt klockan ett inatt och märkte att det var helt kolsvart, såg ingenting (trodde jag  var blind). Tittade ut och det var fortfarande helt svart, vilket innebar strömavbrott. Eftersom jag är enorm mörkrädd och alltid har minst två lampor när jag sover så kunde jag inte sova.. grät och hade ångest till typ klockan fem när jag äntligen lyckades somna. När klockan ringde vid sju på morgonen var det fortfarande strömavbrott vilket betyder att man inte kan få något vatten, inga element, man kan inte spola toaletten, inte värma mat osv. Så det var isigt kallt i hela stugan och dessutom hade jag bara bake-off bröd vilket innebar att jag inte hade någon frukost. Jag gick till skolan och skolans grundare Agne började koka snö (i brist på kranvatten) för att göra te till oss och så tände han en eld i grillkåtan så att vi skulle kunna värma oss efter den minst sagt kyliga natten. Skolan gick inte att komma in i då det är elektroniska lås.. så vi kunde inte göra något förutom att vänta! Så har alltså inte kunnat arbeta i metallen alls idag.. och inte ätit mycket alls..! Har bara varit enormt trött efter cirka tre-fyra timmars sömn och kylan som mötte en när man steg upp. Dessutom fick vi veta att all mobiltäckning skulle dö om strömavbrottet varade mer än 10 timmar, vilket inte direkt gjorde att man kände sig hoppfull! Nu så är elen tillbaka helt, vattnet också och värmen i stugan börjar stiga men jag är fortfarande trött och helt nedfryst! ska sova tidigt ikväll.
 
Och ja.. bilden ovan ser mysig ut! Och det var mysigt att sitta runt en eld med klassen men att inte veta om elen och/eller internet kommer tillbaka på en vecka var inte rolig någonstans! Hoppas ni haft en bättre dag än jag!
 
 
 
 
 
xoxo / M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0