Pepparkakshuset

Här ovan ser ni alltså mitt något skeva eiffeltorn i pepparkaka som just nu står och pryder vårt burspråk! 
Hur jag gjorde? Jag ritade mallar på vanligt papper som jag sedan använde när jag gjorde själva pepparkakan. Sen så limmade jag ihop alla 32 delar med superlim och pimpade med massor av kristyr, lite snöflingeströssel och en polkagris som mast! Sen så satte jag mitt eiffeltorn på en silverbricka som jag la lite bomull på. Därefter så la jag på en gammal ljusslinga! Älskar ljusslingor.. de ger ett så mysigt ljus! Blev ett ganska fint stilleben ändå! 
Idag har jag hunnit med en hel del trots att jag vaknade vid 11.. Jag har börjat julstäda vårt hus, handlat mat, gjort lite skoluppgifter, betalat räkningar och gjort lite ärenden på stan! Imorgon ska jag fortsätta städa, få lite mer plugg gjort, julfixa och träffa bästa Elin! 
 
 
 
 
 
xoxo / M

Kommentarer
Postat av: jessica

Men satan du vilket peppartorn du snickrat ihop. Fast mest imponerande va ju att du lyckats bemästra superlimmet. Ta det lugnt med pluggandet och se lite mer på game of thrones, du har ju några säsonger att se ikapp.

2013-12-18 @ 21:46:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0