Saturday

On the road again!
mys i baksätet!
Posering med isskulptur vid finska gränsen föreställande en ripa.
Enontekiö i Finland.
hjortronvin, lingonvin, blåbärsvin... 
Alko! 
Norrskenet!
 
Lite bilder tagna under gårdagen!
 
Igår drog jag och fem andra på roadtrip mot Finland. Vi var alltså totalt 6 stycken i en bil med plats för 5 personer så lite trångt var det. Halva vägen (ca 15mil) satt Pernilla i mitt knä så vi var lite mörbultade! Vi åkte först till staden/byn som ligger på gränsen mot Finland - Karesuando, där vi shoppade julklappar och gick på julmarknad! I en av affärerna råkade jag skära mig på en kniv på handen så det började droppa blod.. väldigt smidigt gjort av mig. Men han som jobbade i affären var väldigt snäll och satte på ett plåster, masserade min hand så det skulle sluta blöda, bjöd på kaffe (trots att jag inte dricker det) och gav mig 200kr rabatt, så det kändes bra! När vi var klara i Karesuando hoppade vi in i bilen och begav oss mot den finska staden/byn Enontekiö där vi skulle ta ett besök på den finska motsvarigheten till systembolaget - Alko. I Finland är det andra regler kring alkohol så jag fick köpa alkohol som hade upp till 22%. Blev lite mer julklappsshopping där. Vi gick också in i matvaruaffären i Finland och köpte lite roliga saker som inte finns i svenska butiker, till exempel 1liters öl på burk. Sen började vi bege oss mot Lannavaara eftersom det på kvällen skulle bli julbord i byn! Efter julbordet som förövrigt var väldigt mysigt och gott hade vi fest i korridoren och beskådade norrskenet ni ser på sista bilden! Gårdagen var helt klart den bästa dagen på mycket länge här uppe!
 
Hoppas ni haft en bra helg hittills! 
 
 
 
 
 
xoxo / M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0