Silverring

Denna silverbit hade vi att utgå ifrån när man började med silverringen.
Första steget var att valsa silverbiten så att den blev plattare.
Efter att jag valsat stämplade jag silvret med silverstämpel och årsstämpel.
Sedan gällde det att få ihop ändarna på silvret så att de passade perfekt.. sedan var det bara att löda ihop ringen. På bilden ovan ser ni en bild tagen direkt efter lödningen!
Efter lödningen hamrade jag ringen rund på en ringregel. När den var rund och hade rätt tjocklek så filade man den så att den skulle bli jämn. Man filade, smärglade, slipade, polerade i all evighet men tillslut blev den klar!
Den färdiga ringen i sin ask!!
Man får aldrig bort de repiga ytorna helt på silver.. lite störande men man får ju nöja sig eftersom det inte går att få bort.
Ringen passar perfekt på mitt lillfinger, men den är inte till mig utan till min lillebror!
 
SÅÅÅÅÅ nu var äntligen silverringen klar! Tycker det känns rätt otroligt att kunna få ihop en ring av den silverbit man från början hade! Trodde aldrig att jag skulle få den så jämn och rak som den tillslut blev (trodde den skulle se förjävlig ut), så jag är faktiskt ganska nöjd. Idag hann jag dessutom börja på mitt halshänge i egen design som jag ska fortsätta med imorgon bitti! 
 
 
 
 
 
xoxo / M
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0