Labradorit - Cabochon

Cabochonen börjar få sin rätta form men har som ni ser en massa fasetter och ojämnheter kvar.
Stenklossen till vänster var den stenbit vi utgick ifrån när vi började slipa och till höger ser ni min slipade labradorit precis innan poleringen.
Den färdiga labradoriten från sidan.
Den färdiga labradoriten framifrån!
 
Det syns inte så superbra på bilden men labradorit är en så kallad "effektsten" vilket betyder att den i vissa vinklar ger vissa effekter. En sån effekt ser ni på bilden längst ner, på stenen nere till vänster!
Labradorit är en av mina favoritstenar (nej jag är ingen diamanttjej) så det var roligt att få testa att slipa den! 
Blev klar med labradoriten idag så fick börja på min sista sten: en kvartsit som ska vara slipad som en rektangel med exakta 90graders vinklar, svårt.
 
 
 
 
xoxo / M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0