Grattis Farmor

Detta hänge gjorde jag förra veckan men har inte kunnat visa det förens nu eftersom det är till min farmor som fyller 80år just idag! Grattis finaste farmor! 
Stenen har jag själv slipat och är en charoit vilket är en sällsynt rysk ädelsten! Efter många svordomar hade jag slipat klart stenen och började istället göra en infattning i silver! Eftersom stenen enligt min mening är syrénlila så tyckte jag det skulle passa att såga ut syrénblommor på baksidan vilket jag gjorde (se bild nr 2). Själva infattningen var väldigt rolig att göra.. men att försöka få bort alla repor som lätt blir på silver kändes som ett evighetsprojekt! Blev tillslut klar och nöjd!
 
 
 
 
 
 
xoxo / M

Kommentarer
Postat av: Tess

Otroligt fint! :) Vad duktig du är! Kram

2014-02-11 @ 09:20:08
URL: http://tesswaltenburg.blogg.se/
Postat av: biggeros

Helt, helt underbar! Din farmor kommer bli så glad!!

2014-02-11 @ 09:58:28
URL: http://biggeros.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0