Ryssland - Apatity & Kirovsk

I Apatity möttes vi av denna isskulptur som stod utanför stenmässan vi skulle spendera flertalet timmar och rubel på! 
På första lunchen i Apatity testade vi Rysslands version av Sibylla vilket visade sig vara helt ok! Dock så hade det inte varit okej för dom som är lite petiga med hårda små knölar i köttet.. haha
Även fast vi spenderade dagarna i Apatity så bodde vi i Kirovsk! Första middagen i Kirovsk åt vi högst upp i "tornet" ni ser på bilden!
Vi besökte även ett ganska stort mineralmuseum som låg i Kirovsk!
Jessica får ett spännande samtal på gruvtelefonen!
Några av de häftiga mineraler som fanns på museét!
Längst in, undangömt i en affär hittade vi detta fik och lunchställe! 
Här ovan ser ni min lunch! Det var gott men vet inte riktigt vad det var.. som en blandning mellan omelett, pizza och paj!
Här ser ni en liten sneak peek på hur det kunde se ut inne på stenmässan!
Jag och Jessica hittade några spännande produkter från Kinder som vi var tvungna att testa! Mycket goda!
På vägen mellan Apatity och Kirovsk såg det ut såhär! Det var dimma varje dag när vi var där så vi fick aldrig se de höga vackra fjäll som skulle omringa Kirovsk! Lite synd faktiskt!
En bild på halva fjället då dimman börjar täcka en bit upp!
Mitt visum och en superviktig lapp! Lappen låg löst i passet och om man tappade det så skulle man inte få bo på något hotell och dessutom skulle man få problem med att komma ut ur ryssland! Men jag lyckades att hålla koll på min lapp och jag kom smidigt ut från Ryssland! Det trodde jag aldrig.. haha
 
Ska inom kort visa upp mina  fynd ifrån Ryssland så ni kan vänta er bilder på bland annat massa ädelstenar och en jacka i svandun! 
 
 
 
 
 
xoxo / M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0