Ringar

Igår var en effektiv dag! Jag hann göra båda de två ringarna ni ser ovan + göra klart en beställning på ett ugglearmband och dessutom hann jag börja på ett annat armband!
Den breda  ringen är till min fina Josefine och den har jag ytbehandlat med något som liknar miljoner spikar på en snurra.. mördartrissan kallar jag den och det är den som gjort den skrovliga ytan! Stenen i den breda ringen är en topas som jag rörinfattat!
Den smala ringen har jag gjort till mig själv och är gjort på samma sätt som granatringen bara det att den enbart har en sten. Stenen jag valde till denna ring är en iolit!
 
 
 
 
 
xoxo / M

Kommentarer
Postat av: När Annie fotograferar

Jisses så fina! Vad ca tar du för att göra en sådan ring somd en stora med blå sten? Älskade ytan och attd en var så robust. Vad är det för sten? Färgen är jättefin!

Svar: Tack så mycket!!! Stenen är en topas! Denna ring skulle nog kosta 400-500kr inklusive frakt! Gillar också mer rå yta på metall! Tycker det ger mer edge till smycket!
Malin

2014-05-08 @ 21:00:00
URL: http://narannie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0