Istapp

Detta halshänge fick min kära mor i julklapp! Halshänget är gjort i silver och bergkristall. Bergkristallen har jag själv plockat när vi var i Rutströmselet och sedan slipat!
Nu är jag tillbaka i Lannavaara! Resan hit var långt ifrån rolig. Gick upp 06.00 i söndagsmorse för att åka ner till båten. Väl nere vid båten visar de sig att de ställt in båten på grund av stormen Egon. Pappa hittar ett flyg till Bromma som jag tar, sedan buss till Stockholm och sedan Arlanda express för att komma fram till rätt flygplats. Väl på Arlanda blir det förseningar efter förseningar, så Maya som skulle åka samma flyg som jag hann inte komma fram till Arlanda innan flyget till Kiruna gick. När jag väl kom fram (kl. 19.40) till Kiruna fick jag och Kim dra ut på tiden och vänta tills 23.00 då Maya kom med flyget på grund av förseningarna. När Maya väl kommer åker vi och hämtar Linda som också ska tillbaka till Lannavaara. När vi tror att allt är frid och fröjd med bara 1,5mil kvar till Lannavaara vaknar jag (Ja, jag däckade i bilen) av att Kim skriker och bilen åker fram och tillbaka över hela vägen. Kim lyckas ta bilen till sidan av vägen och säger att vi fått punka på ena framdäcket (suck). Men när Kim går ut och tittar hur det ser ut visar det sig att hela däcket lossnat... Så vi andra sitter i bilen och ser när Kim får hämta däcket en bit bort på vägen. Det är -37grader ute och vi försöker halvt panikartat få tag på någon som kan hämta oss 01.30 på natten. Den enda som svarar i byn är full så han kan inte hämta oss. Tillslut får vi lifta hem med en gammal man från Karesuando. Sedan hämtar Viktor vårt bagage. Så vi kom fram (kl. 02.30) levande.. men det var knappt!
 
Det blev ett långt inlägg om den "spännande" resan! Idag är det plugg som gäller för imorgon är det tenta!
 
 
 
 
xoxo / M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0