Mitt 2014

 
Januari
- Halva månaden på Gotland och  halva månaden i Lannavaara
- Hundvakt till den magsjuka chowchown Miranda i 2veckor
- Slipa fiberoptiskt glas (inte lätt)
 
Februari
- Ryssland!
- Luleå
- Första fasettslipningen
- Skapandet av Lannavaaraversionen av monopol - Lannapol
 
Mars
- Ice hotel
- Smyckestillverkningen fortsätter
 
 
April
- Jag fyllde 20år!
- Amsterdam!
- Köpte en diamant till mig själv
- En tur förbi Gotland
 
Maj
- Snön i norr började försvinna
- Hoppbilder
- Utflykter i massor
- En hel del tid spenderades i labbet för stenidentifiering men ännu mer tid spenderades i metallverkstaden
 
Juni
- Åkte hem till Gotland
- Mexicofest
- En tur till västkusten
- Jobba, jobba, jobba
 
Juli
- mer jobb!
- Förberedning av utställning av akvareller
- kvällsdrinkar
- ett par soliga lediga dagar
 
Augusti
- Ännu mer jobb!
- ännu mer kvällsdrinkar
- kvällsdopp i havet
- bärplockning på Fårö
- Back to Lannavaara
 
September
- Resa till Finland för grävning efter iolit
- Besök till Svappavaaragruvan
- Fjällvandring
- Brytning av granater och bergkristall
- Plockade mina första hjortron
 
Oktober
- Åkte till Stockholm för att sedan åka vidare till Norrköping och hälsa på Sara!
- En tur till Gotland
- Målade stugan vit!
- helgkurs i kvartsbehandling
- Blev singel för första gången på nästan 3år
 
November
- Snö
- Helgkurs i bergartsmikroskopering
- Utflykter! Bland annat till Gällivare
- Snöiga promenader
 
December
- Besökte tomten i Rovaniemi
- Gjorde tennarmband
- Målade lapplandsinsirerande akvareller
- Åkte hem till ön!
 
Ja det mitt 2014 i kortfattad form! Det har faktiskt varit ett ganska bra år! 2014 bjöd på en hel del upplevelser som bland annat Ryssland, stenbrytning, fjällvandring och mängder med utflykter till nya platser!
2015 blir förhoppningsvis ett bra år! Men samtidigt tror jag det kommer bli ett tufft år då jag blir klar med utbildningen till sommarn vilket innebär att jag måste komma på vad jag ska göra här näst och dessutom splittras jag och minifamiljen i norr! Nu i vår pluggar jag i 200% studietakt och har en del uppdrag utöver det så lär bli en stressig vår!
 
 
 
Mål, förhoppningar och Planer 2015
- Ta examen på Luleå tekniska universitet
- Börja bygga upp en egen verkstad
- Påbörja något nytt till hösten (utbildning? jobb? vi får se)
- Bli bättre och snabbare på stenslipning
- Lära mig fler infattningar
- Gå extrakurs i gjutning
- Besöka så många nya platser som möjligt! (Lofoten, Jokkmokk och Island är några av de platser jag gärna besökt)
- Starta ett företag där jag säljer smycken som jag skapat
 
 
Nu är det bara att sätta fart!!
 
 
 
 
 
xoxo / M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0