Spektrolit

Denna spektrolit från Finland slipade jag förra veckan!
Det är en inlämningsuppgift till kursen avancerad slipteknik och jag blev faktiskt nöjd med denna! Som ni ser är stenen grönblå rakt uppifrån. Det är en effekt som uppstår då spektroliten är uppbyggd av tunna lager och när ljuset kommer ner i stenen bryts ljuset olika i de olika lagren och det uppstår ett färgspel! Därför är det väldigt viktigt när man slipar en spektrolit att man får dessa lager att ligga rätt när man slipar så att färgspelet syns när man tittar på stenen rakt uppifrån. Om man slipar stenen fel blir stenen bara helt svart.
 
Denna vecka har vi haft lektioner i form och design vilket har varit kul! Sen har jag även spenderat en del tid i verkstaden och blivit klar med en del saker jag ska visa framöver!
Idag ska jag försöka få in en ansökan till hantverkslärling, svara på mail, rita teknisk ritning och gå ut och gå med hundarna jag är hundvakt åt!
 
 
 
 
xoxo / M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0